Even Voorstellen

Arjen Rozendal (Voorzitter)
Oktober 2023
Bijna 4 maanden ben ik voorzitter van de mooiste scoutinggroep van Almere! Dat mooie van de Hannie Schaft scoutinggroep zit hem in de naam, in de kleuren geel en blauw die wij dragen maar bovenal in onze leden en in het bijzonder onze vrijwillige leden die week in, week uit alles geven om onze jeugdleden een fijne en leerzame opkomst te laten beleven.

Mijn naam is Arjen Rozendal, vader van Sanne, Explo-leiding bij de Adventurers en Stijn, scout bij de Woudlopers. Doordeweeks kom ik op voor de belangen van defensiepersoneel namens een defensievakbond, in onze vrije tijd proberen we ontspanning te zoeken op het water en zet ik me in voor verschillende partijen, zoals de Nederlandse brandwondenstichting door het het organiseren van de collecte in de Kruidenwijk. Zoals je hier hebt gelezen, ook door het aangaan van een bestuursfunctie van onze scoutinggroep.

Binnen het bestuur hebben we inmiddels de eerste doelstellingen voor het komende scoutingseizoen vastgesteld en in kaart gebracht waar we nog verder op moeten inzetten om de groep vooruit te helpen. Dit doen we door in gesprek te blijven met onze kaderleden, goed te luisteren naar de wensen en uiteindelijk in lijn met de uitgangspunten van Scouting Nederland, besluit te formuleren en vast te stellen. Uit die gesprekken kwam o.a. duidelijk naar voren dat jullie leiding, veroorzaakt door corona, een achterblijvende betrokkenheid van ouders ervaart nu we weer maatregelen vrij zijn. Jullie betrokkenheid, wat zo mooi door een van onze leiding ‘ouderparticipatie’ werd genoemd, draagt in zekere mate bij aan het plezier dat de leiding ervaart bij het voorbereiden, opzetten en uitvoeren van het scoutingspel voor de kinderen.

De onaflatende betrokkenheid die ik bij onze vrijwilligers de afgelopen maanden heb mogen zien en ervaren is groot! Als ouder had ik nog niet half weet van wat deze mensen allemaal (moeten) doen om elke week weer een leuke opkomst te organiseren, en dat terwijl een van mijn eigen kids als leidinggevende dit doet.

Daarom wil ik de gelegenheid gebruiken om onze leiding en andere vrijwilligers een dikke pluim te geven en te zeggen dat ik super TROTS ben op wat ik zie en hoor! Tegelijkertijd wil ik, u oproepen om weer het terrein op te komen bij het halen en brengen van jullie scout(s). Maak kennis en een praatje met de leiding. Dat gaan ze enorm waarderen. Het is ook prima om een keertje de opening of afsluiting gade te slaan. En mogelijk dat er komend seizoen een keer een beroep op u gedaan kan worden? Weet ook dat wij onze leiding hebben geadviseerd om een of meerdere opkomsten te organiseren waarbij ouders betrokken worden. Van een keertje limo uitdelen tot spelleider zijn...

In volgende blogs gaan we jullie op de hoogte houden van relevante ontwikkelingen en proberen de ouderparticipatie te ondersteunen. Wil je n.a.v. deze blog contact, dan kan dat door contact op te nemen met het groepsbestuur via het contact formulier.

Naar contact formulier »