Roverscouts: Achterrovers

Opkomst Tijden: Vrijdag van 19:30 tot 22:00

De Achterrovers is de enige Roverscout groep van de Scouting Hannie Schaft. Al onze leden zijn tussen de 18 en 21. Als een lid bij de Explorers 18 is geworden vliegt hij of zij daarna over naar de Achterrovers. Wij zijn een land speltak, dit betekend dat onze activiteiten voornamelijk op het land plaatsvinden. Veel van onze leden zijn al sinds jongs af aan bij de vereniging.

De meerderheid van de leden van de Achterrovers is naast lid van de Roverscouts ook actief als leiding bij andere speltakken. Als Achterrovers organiseren wij onze eigen opkomsten, dit kan zijn buiten op het kampvuur koken, tot een spelletjesavond. Elk jaar gaan we naar het buitenland op kamp, wat we zelf organiseren. Als Roverscouts is er geen leiding of begeleiding meer aanwezig, wel kunnen we beroep doen op onze ‘Roveradviseur’. Op het moment bestaan de Achterrovers uit 8 leden, 6 jongens en 2 meiden.

Wil je een keer meekijken met een van onze opkomsten? Dat kan natuurlijk! Schrijf je in via het inschrijfformulier en dan maken wij zo snel mogelijk een afspraak voor jouw eerste kijkopkomst.