Scouts: Waterscouts

Opkomst Tijden: Zomerseizoen: zaterdag van 10:00 uur tot 14:00 uur.
Winterseizoen: Zaterdag van 10:00 uur tot 13:00 uur.

Binnen de Hannie Schaft Groep zijn drie scouts leeftijdsgroepen, waarbij de Waterscouts de enige is die zich op het water bevindt. In het vaarseizoen zijn de waterscouts dan ook zo veel mogelijk op het water te vinden. Dit doen zij door te varen in lelievletten, dit zijn boten waarmee gezeild, geroeid en gewrikt kan worden. In het winterseizoen zullen de boten gezamenlijk onderhouden worden, waardoor de waterscouts nog meer binding met de boot en elkaar krijgen. Naast het onderhoud en worden er op het land spellen gedaan en uitleg gegeven over het varen en de regels. Bij de waterscouts wordt gevaren in “bakken”, een bak bestaat uit 4-6 waterscouts die wekelijks met elkaar in de boot varen en samen een band opbouwen.

We verzamelen op het terrein om te openen bij de vlaggenmast. Vervolgens lopen we naar de boten en leggen we de spullen erin. Eenmaal de spullen ingepakt en is het tijd om naar de Noorderplassen te slepen. Daar hijsen we de zeilen en geeft de leiding uitleg welk spel of wedstrijd gevaren wordt. Dit keer doen we zeil trefbal, we moeten zoveel mogelijk punten scoren door een bal in het zeil van een andere boot te gooien. De leiding geeft het startsein en we zijn begonnen, onze boot begint met de en zijn onderweg naar een andere boot. We gooien, maar missen net doordat de andere boot het zeil weg trekt. De leiding geeft op een gegeven moment het stopsein en is het tijd om terug te gaan. We laten de zeilen zakken en worden teruggesleept naar de steiger. Daar laden we de boten weer uit en sluiten weer bij de vlaggenmast.
Naast de opkomsten gaan de Waterscouts meerdere keren per jaar op kamp. Rond februari een weekendkampje dat in het teken staat van gezelligheid. Tijdens Pinksteren naar ze naar Zuwaka een kamp met meerdere waterscouting groepen. En een zomerkamp om het seizoen mee af te sluiten.

Chiro

Hallo, mijn naam is Chiro ik ben 28. Mijn werkzaamheden bevinden zich als verpleegkundige in het Flevoziekenhuis. Ik ben al lid sinds mijn 6e en heb de keuze gemaakt om leiding te geven, naast mijn lidmaatschap bij de speltak Cadenza Loodsen. Samen met de andere leiding vind ik het leuk om de kinderen te leren, om met een zeilboot om te gaan en deze op en van het water af te begeleiden hiermee.

Kevin

Hey hoi, mijn naam is Kevin, ik ben 26 jaar. en studeer Engineering. Ik ben al 15 jaar lid bij de HSG, ik ben begonnen bij de waterscouts en zit nu bij de Cadenza loodsen. ik ben begonnen bij de waterscouts en zit nu bij de Cadenza Loodsen. Ik heb de keus gemaakt om leiding te geven, omdat ik graag meer betrokken wil zijn bij de vereniging en de leden meer zeilkennis wil bijbrengen. Verder hou ik mij veel bezig met het boten onderhoud en het zoeken van sponsoren

Florian

Mijn naam is Florian van Donkelaar, ik ben 26 jaar en ik werk bij Pirtek als hydrauliek service monteur. Zelf ben ik bij de HSG begonnen toen ik 10 was. Ik ben nu leiding bij de waterscouts en beheer ik het Instagram account. Daarnaast ben ik lid bij de Cadenza loodsen en zit ik in het stichtingsbestuur als algemeen lid.

Ik ben 26 jaar oud en was 7 toen ik zelf begon bij de waterwelpen. Na mijn opleiding evenemententechniek ben ik gaan werken voor tv en festivals. Momenteel heb ik een switch gemaakt en ben ik werkzaam bij een beveiligingssoftware bedrijf. Naast leiding bij de waterscouts ben ik ook lid bij de cadenza loodsen en ga ik over het gebouwbeheer

Shera

Hallo, mijn naam is Shera en ik ben 20 jaar oud. Ik doe de opleiding vakbekwaam medewerker dierverzorging. Tevens ben ik lid sinds mijn 5e, nu ben ik lid van de Cadenza Loodsen. Enige jaren ben ik leiding geweest bij de bevers en ben nu leiding bij de waterscouts, om de kinderen te begeleiden met het leren zeilen.

Teun

Ik ben Teun en ben al 29 jaar lid van onze Hannie Schaft groep en ben al heel wat jaren betrokken bij de waterscouts. Bij mij kan je terecht voor bijna al je vragen, vooral over de vloot en het onderhoud daarvan, vaar theorie en de sleper. Momenteel houd ik me vooral op de achtergrond en laat de jonge generatie hun gang gaan.
Naast de Waterscouts heeft onze vereniging ook nog twee andere Scout groepen. Vind meer informatie over deze groepen door op de knoppen hiernaast te drukken.
Woudlopers
Istari