Welpen: Mowgli Horde

Binnen de speltak Welpen spelen de kinderen hun spel in het Jungleboek verhaal van Rudyard Kipling. De kinderen leren spelenderwijs samen met Raksha, Hathi, Kaa, Baloe en vele andere figuren uit het Jungleboek, de scoutingactiviteiten.

Als Mowgli Horde vinden we het belangrijk dat de welpen met elkaar leren samenwerken en samen spelen. Dit doen we onder andere met veel sport & spel en we zijn dan ook vaak in het bos of op het veld te vinden. Samenwerken betekent ook met elkaar leren en van elkaar leren. We leren van de natuur en van de omgeving om ons heen. Als het weer wat slechter is, dan gaan we binnen aan de slag met een knutselactiviteit, of een van de vele onderdelen van scouting, zoals knopen, spoorzoeken, routetechnieken en nog veel andere uitdagingen.

De Mowgli Horde is een gemengde welpenhorde. Iedereen is van harte welkom.

De welpen gaan gemiddeld twee keer per seizoen op kamp. Een keer is dat een kort introductiekamp om alvast te wennen. Dit is één overnachting in ons eigen clubgebouw. En de eerste week van de zomervakantie een weekkamp om het seizoen af te sluiten.

Het zomerkamp is de afsluiting van het scoutingseizoen. Het kamp wordt gehouden op een andere scoutinglocatie (wel een gebouw) en er is altijd een thema aan verbonden.

Een van onze motto’s tijdens een kamp is ‘eten moet leuk zijn’, voor zowel de moeilijke als de makkelijke eters. Gezelligheid staat voorop en (bijna) alles kan. Niets is te veel om er een geslaagde week van te maken. Met de activiteiten houden we rekening met de verschillende leeftijden en scoutingervaring van de welpen.

Marco

Scouting naam: Rikki Tikki Tavi

Scouting naam: Kaa

Cecilia

Scouting naam: Marala

Cindy

Scouting naam: Raksha

John

Scouting naam: Hathi

Naast de Mowgli horde heeft onze vereniging ook nog twee andere welpen groepen. Vind meer informatie over deze groepen door op de knoppen hiernaast te drukken.
Waterwelpen
Sionie Horde