Welpen: Sionie Horde

Onze opkomst is op zaterdag van 13:00 tot 15:00.

Hoi! Wij zijn de Sionie Horde. Samen houden we van spelletjes spelen, op avontuur gaan en uitdagende scoutingtechnieken oefenen. Dit doen we door wandeltochten te lopen, te pionieren met bamboe en elastieken en te genieten van eten of zingen bij het kampvuur. Tijdens onze opkomsten zijn we veel in het Bos der Onverzettelijken te vinden, we spelen daar vaak spellen als Levend Stratego.

We vinden het ook leuk om af en toe eens op avontuur te gaan. Zo gaan we regelmatig een dagje uit en gaan we drie keer per jaar op kamp. De eerste twee kampen zijn een weekendkamp, dan slapen we een nachtje in ons eigen of een ander clubgebouw. Het laatste kamp is Zomerkamp, dan is het zeven dagen feest! De leiding verzint dan een te gek verhaal en kleden zich ook nog eens helemaal raar aan. Dit is altijd een supertoffe week, we willen nooit meer weg!
Wil je ook eens komen kijken bij ons? Dat kan! Vul het inschrijfformulier in (deze vindt je onder ‘Lidmaatschap’) en wij maken zo snel mogelijk een plekje vrij zodat je een dag met ons mee kan draaien. Je hebt een kijkperiode van 6 weken. Wil je daarna blijven? Dan wordt je geïnstalleerd als welp!

Bob

Scouting naam: Oe

Hoi! Ik ben Oe, de schildpad bij de Sionie horde. Toen ik 5 jaar oud was begon mijn Scouting avontuur bij de Bevers. Sinds mijn zestiende ben ik al leiding bij de Sionie horde en een paar jaar geleden werd ik hier zelfs teamleider. Je maakt mij op Scouting vooral blij als ik mijn uitdagende scoutingtechnieken mag toepassen, van pionieren tot fikkie stoken, ik kan het allemaal! Verder heb ik een baan als IT'er en speel ik in mijn vrije tijd graag bordspellen.

Chantal

Scouting naam: Raksha

Hoi! Ik ben Raksha, de moederwolf van de Sioniehorde. Ik ben vanaf 2010 bekend met de Hannie Schaftgroep, toen mijn dochter daar als welpje begon. Ik ben bijna meteen met het "scoutingvirus" besmet geraakt en niet veel later was ik leiding. Ik kook graag met/voor de kinderen en vind het leuk om spellen te spelen. Wanneer ik geen leiding ben, ben ik Chantal, moeder van een zoon en dochter die ook al heel wat jaren bij de Hannie Schaftgroep zitten. Daarnaast ben ik ook HR-Adviseur bij de Gemeente Almere.

Rob

Scouting naam: Bagheera

Silje

Scouting naam: Rikki Tikki Tavi

Hoi! Ik ben Silje, maar de welpen noemen mij Rikki Tikki Tavi. Ik zit al sinds mijn 9e bij de Hannie Schaft. Doordeweeks vind je mij als marketeer in het klimbos, maar in het weekend ben ik het liefste op scouting! Ik houd me graag bezig met uitdagende scoutingtechnieken, maar vind het ook leuk om nieuwe spellen te ontdekken.

Joppe

Scouting naam: Jakala

Hoi ik ben Joppe. De welpen noemen mij Jacala. Ik zit al sinds mijn 7de bij de Hannie Schaft groep. Op mijn zestiende ben ik begonnen als leiding bij de Sionie Horde. Door de week werk ik bij tuincentrum Almeerplant als allround medewerker, hiernaast ben ik ook als vrijwilliger actief bij Scouting Nederland. Daar ben ik betrokken bij landelijke en internationale scouting evenementen en achter de schermen.

Lotte

Scouting naam: Chil

Hallo, ik ben Chil bij de Sionie horde. Ik geef sinds 2020 leiding, maar zit zelf al vanaf mijn 10e op scouting en ben toen ook als welpje bij de Sionie Horde begonnen. Ik vind het erg leuk om spelletjes te spelen en lekker actief te zijn. Wanneer ik geen leiding geef, is mijn naam Lotte en ben ik actief bij de Wilde Vaart Explorer-groep. Ook studeer ik nog en in mijn vrije tijd ben ik veel bezig met skeeleren en games spelen.
Naast de Sionie horde heeft onze vereniging ook nog twee andere welpen groepen. Vind meer informatie over deze groepen door op de knoppen hiernaast te drukken.
Waterwelpen
Mowgli Horde