Bermuda Waterwelpen

De Bermuda waterwelpen is een van de drie welpen speltakken van de Scouting Hannie Schaft groep Almere. In tegenstelling tot de andere twee welpen speltakken (De Mowgli en Sionie horde) zijn de waterwelpen lid van het waterwerk. Als waterwerk speltak richten zij zich er dan ook voornamelijk op om het scouting spel te spelen op en rond het water. In de lente en zomer maanden zijn de waterwelpen dan ook vaak te vinden in hun kano's op de Leeghwaterplas.

Naast de reguliere opkomsten op de zaterdagen trekken de Waterwelpen er ook regelmatig op uit om een leuke plek of activiteit te bezoeken. Daarnaast gaan zij drie keer per jaar op kamp. Twee hiervan vinden plaats tijdens het najaar en de lente waarbij de waterwelpen een nachtje blijven slapen op ons eigen of een ander clubgebouw. Daarnaast gaan zij een keer per jaar op zomerkamp waarbij zij voor een week in het clubgebouw van een andere scouting groep verblijven.

Jeroen

Scouting naam: Mang

Hallo, ik ben Jeroen. Op dit moment ben ik 19 jaar , ondertussen ben ik al ruim 11 jaar jaar lid van de vereniging. Op dit moment doe ik de opleiding Hotel management/ondernemer, en daarnaast werk ik bij BoutiQ. Tevens ben ik zelf ook lid van de Cadenza Loodsen.

Dylan

Scouting naam: Oe

Hoi, ik ben Dylan Overbeek. Ik ben nu 22 jaar oud en zelf was ik 7 toen ik begon als waterwelp. Ik heb de opleiding vliegtuigtechniek gedaan. Ik werk nu bij Pirtek in Amsterdam. Daarnaast ben ik zelf ook nog lid van de Cadenza Loodsen en regel ik het materiaal van de HSG.

Pippi

Scouting naam: Ikki

Hoi! Ik ben Pippi en ik ben 21 jaar oud. Zelf ben ik begonnen bij de Istari (scouts) daar ben ik na 2 jaar gestopt. Nu ben ik na een aantal jaar weer terug om leiding te komen geven bij de Waterwelpen! Zelf ben ik verder niet actief bij een andere speltak. Ik heb de opleiding tot meubelmaker gedaan en daar wil ik nu mee verder gaan.

Yfke

Aspirant Leiding
Scouting naam: Akela

Hey, ik ben Yfke en ik ben 16 jaar oud. Ik zit ondertussen al 6 jaar op scouting. Ik ben begonnen bij de Waterwelpen, zelf zit ik ook bij de Wilde Vaart. Ik werk naast mijn opleiding bij het restaurant IDA.

Lieve

Aspirant leiding
Scouting naam: Marala

Hi! Ik ben Lieve, op dit moment 16 jaar. Ik zit al sinds dat ik 5 ben op scouting, ik ben begonnen bij de Bevers. Ik ben naast leiding ook lid bij de Wilde Vaart. Op dit moment zit ik in 5 VWO en daarnaast pas ik op en geef ik training op de atletiek.
-->
Naast de Bermuda Waterwelpen heeft onze vereniging ook nog twee andere welpen groepen. Vind meer informatie over deze groepen door op de knoppen hiernaast te drukken.
Mowgli Horde
Sionie Horde